طراحی نما کلاسیک و طراحی داخلی دادمان


نام پروژه: ساختمان مسکونی دادمان-درختی
نوع همکاری: بازبینی نقشه های فاز یک، طراحی نقشه های فاز دو، طراحی نما، طراحی نورپردازی نما، طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون داخلی، تهیه دفترچه کمیته نما، اخذ تاییدیه کمیته نما، طراحی روف گاردن، طراحی لابی، طراحی محوطه، طراحی دیوار جدار خیابان

سال ساخت:96-94

نام کارفرما: جناب آقای مهندس امینفر

آدرس: تهران، شهرک غرب، دادمان، درختی، سپهر، گلبرگ سوم،شهید رضایی

طراحی نما کلاسیک و طراحی داخلی دادمان

توضیحات پروژه:
اولین جلسه ارائه به کارفرمای پروژه مسکونی دادمان، اوایل سال 94 صورت گرفت. از همان ابتدا، خواسته کارفرما مبنی بر طراحی کلاسیک با جزئیات زیاد به جهت شاخص شدن کار در منطقه بود. در همین جهت پیشنهاد دفتر راستا، انجام یک طراحی نما برای انتخاب نهایی کارفرما و بر مبنای انتخاب اجرایی بود و یک طراحی نما هم برای ارائه به شهرداری. در ادامه به اختصار روند طراحی معماری پروژه مسکونی دادمان-درختی را شرح می دهیم.
خدمات ارائه شده در این پروژه شامل بازبینی نقشه های فاز یک، طراحی نقشه های فاز دو، طراحی نما، طراحی نورپردازی نما، طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون داخلی، تهیه دفترچه کمیته نما، اخذ تاییدیه کمیته نما، طراحی روف گاردن، طراحی لابی، طراحی محوطه، طراحی دیوار جدار خیابان و ... بوده است.
طراحی نما این پروژه به صورت طراحی نما کلاسیک و به همان نحو که توضیح داده شد؛ با دو آلترناتیو انجام شده است. طراحی نما اول به عنوان طراحی نما نهایی و اجرایی و طراحی نما دوم به جهت ارائه به کمیته نما شهرداری منطقه 2 تهران تهیه شده است. در طراحی نما این پروژه از باندهای افقی با پلان منحنی رو به داخل استفاده شده است. پیچیدگی ستون ها، متناسب با انحنای باندها، نیز از مشخصات بارز طراحی نما پروژه مسکونی دادمان است. در طراحی نما ارائه شده به کمیته نما، میزان بیرون زدگی ها و برجستگی ها ئر محدوده قابل قبول کمیته نما بوده است. لازم به ذکر است که این مقدار در آن زمان، 30 سانتی متر بوده و توسط کمیته نما وقت، اعلام شده بود. روند اخذ تاییدیه کمیته نما در این پروژه به صورتی بود که پس از طی 3 جلسه، موفق به اخذ تاییدیه نما شدیم. لازم به توضیح است که در انتها بنا به درخواست مالکین، طرح اجرا شده مغایرت های زیادی با طراحی نما تهیه شده توسط دفتر راستا، دارد.
دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی پروژه به صورت کاملا کلاسیک انجام شده است. برای نمونه می توان به قرینه سازی کامل در نورپردازی ها و تقسیم بندی فضاها، ایجاد قاب سازی های کلاسیک در بدنه نهار خوری و پذیرایی، طراحی کابینت ها به سبک کلاسیک، طراحی درهای ورودی واحد و داخلی به صورت قاب تونیک و دیگر اجزا اشاره کرد. تم اصلی رنگی در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی این پروژه، کرم قهوه ای در نظر گرفته شده است.
این پروژه دارای 12 واحد در 6 طبقه مسکونی و 2 طبقه مشاعات می باشد.

گالری

آدرس

آدرس