طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان اداری پسیان

نام پروژه: پروژه اداری پسیان

نوع همکاری: طراحی نما ، طراحی دکوراسیون داخلی ، طراحی لابی ، طراحی پاسیو ها و بام ، اجرای نما

سال ساخت: 92-91

نام کارفرما: آقای مهندس احمدپور

آدرس: زعفرانیه، خیابان پسیان، بین مقدس اردبیلی و ولیعصر، پلاک 9



طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان اداری پسیان

توضیحات پروژه:

پروسه طراحی نمای پروژه اداری پسیان در ابتدای سال 91 آغاز گردید. زمان استارت طراحی، پروژه در مرحله تیغه چینی بود. خواسته های کارفرما مبنی بر نمای کلاسیک بود؛ اما به دلیل کاربری اداری ساختمان، امکان استفاده از نمای کلاسیک با جزئیات زیاد میسر نبود. در نهایت با ارائه پیشنهادات و تغییرات فراوان، نمای حال حاضر تایید گردید.

لازم به توضیح است به دلیل حساسیت زیاد کارفرما و تاکید بر اجرای دقیق طرح تایید شده؛ اجرای نما نیز توسط دفتر راستا انجام گردید. اسکلت زیرکار نما توسط دفتر راستا محاسبه و تمامی مقاطع از نبشی فابریک 4 و 5 و ناودانی 8 و 10 طراحی شد. سنگ مورد استفاده، تراورتن عباس آباد بی موج سوپر و شمش ها نیز از همین سنگ تهیه شد. تمامی ابزار ها در حین اجرا توسط کاشت نبشی و جوش به اسکلت نما انجام شد. برای آب باران روی باندها نیز سیستم کفشور و تخلیه آب در نظر گرفته شد. در نهایت نیز بندکشی توسط رزین همرنگ سنگ انجام شد و لایه محافظ نانو نیز اجرا شد.

طراحی لابی پروژه متاثر از نما بوده و از ابزارها و مقاطع طولی نما استفاده شده است. با این تفاوت که جنس بدنه لابی گچ می باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی ، به لحاظ اداری بودن پروژه، از جزئیاتبسیار کمی استفاده شده است؛ به نحوی که سقف ها فاقد نور مخفی و فقط دارای ابزار دندان موشی به شکل ابزار باندهای نما و به صورت گچبری می باشد. طراحی تاج درهای داخلی نیز همانند ابزارهای نما است. سنگ کف دهبید و تم رنگی در سرویس ها و آشپزخانه، کرم شکلاتی در نظر گرفته شده است.

هر سه پاسیوی پروژه از سنگ تراورتن دره بخاری کرم رنگ، معدن آذرنوش، با طرح قاب بندی کلاسیک و پیش آمدگی 7 سانتی متری اجرا شده است.

این پروژه به دلیل طرح کلاسیک و رنگ سفید سنگ اجرا شده؛ یکی از شاخص ترین ساختمان های خیابان پسیان محسوب می شود.

گالری

آدرس

آدرس