طراحی نما ساختمان اداری پل رومی

نام پروژه: طراحی نما ساختمان اداری پل رومی

نوع همکاری: طراحی نما ، اجرای نما

سال ساخت: 94-93

نام کارفرما: جناب آقای داوودی

آدرس: شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه عاج

طراحی نما ساختمان اداری پل رومی

توضیحات پروژه:

طراحی نمای ساختمان اداری پل رومی در اواسط سال 93 شروع شد. کاربری کاملا اداری است و پلان ساختمان نیز بر همین مبنا طراحی شده است. به پیشنهاد دفتر راستا و تایید کارفرما، نمای مدرن با ترکیب سنگ، آجر و چوب انتخاب گردید. نمای ساختمان مورد نظر نیاز به اخذ تاییدیه کمیته نما داشت که با دو جلسه تغییرات، موفق به اخذ تاییدیه کمیته نما شدیم. قرار گیری خاص ملک مورد نظر باعث شده است که سه طرف ساختمان دارای نما باشد و همین مساله سطح نما را وسیع کرده است. به همین دلیل یکی از محدودیت ها در طراحی، بهینه سازی قیمت میانگین مصالح مورد استفاده شده در نما بود. سنگ گندمک به دلیل قیمت مناسب و گرمای رنگی که دارد، گزینه مصالح قالب در نما انتخاب شد. به عنوان مصالح دوم، آجر نسوز با رنگ تیره (مشکی) و به عنوان مصالح سوم چوب ترموود در طراحی مورد استفاده قرار گرفت.

طرز قرارگیری ساختمان مورد نظر به نحوی است که در بدو ورود از خیابان شریعتی به کوچه عاج، یک وجه نما بسیار نمود دارد. به همین دلیل در این وجه بیشتر از چوب استفاده شده است.به دلیل قرار گیری راه پله در این وجه نما، توانستیم بازشو ها را محدود کنیم تا بتوانیم بیشتر از متریال پوب استفاده کنیم. قرار گیری بازشوها نیز به صورت نا منظم انجام شده است. به دلیل زاویه دار بودن اضلاع دیگر ملک، قسمت ابتدایی نمای شمالی نیز دید زیادی در بدو ورود به کوچه دارد و به همین دلیل لوورهای چوبی و نورپردازی چشم گیر طراحی شده است.

اجرای نما توسط دهتر راستا بوده است. آهنکشی از نبشی های 4 و 5 و با اتصال ناودانی 6 به اسکلت ساختمان انجام شده است. آجر نما از شرکت آذرخش به رنگ مشکی و سطح روستیک تهیه شده است. نما به صورت نمای مدرن و گویای کاربری اداری آن می باشد و به صورت قابهای نا منظم افقی طراحی شده است.

گالری

آدرس

آدرس