هزینه طراحی نمای ساختمان و بررسی واقعیت ها در طراحی نما

امروزه طراحی نمای ساختمان از مهم ترین بخش های پروسه طراحی معماری می باشد . دلیل این موضوع ، قضاوت سطح ساختمان به واسطه بررسی نما ساختمان توسط خریداران می باشد . به این معنی که هر چه نمای ساختمان در نظر خریدار بهتر باشد، برداشت او از نوع ساختمان بالاتر خواهد بود و بالطبع این موضوع به فروش با قیمت و شرایط بهتر کمک خواهد کرد . از این روست که طراحی نما بسیار موضوعی حساس در صنعت ساختمان می باشد .

در این مقاله به اختصار هزینه طراحی نمای ساختمان را با بررسی واقعیت ها به بحث می کشیم . منظور از واقعیت ها ، تفاوت در سبک طراحی ، انتخاب متریال ، بررسی رقبای محلی در فروش آپارتمان ، جزییات اجرایی و نیز در نظر گرفتن سلیقه بازار هدف هر ساختمان به صورت منحصر بفرد است . روال کلی دفتر راستا در طراحی معماری ، رصد کردن مکان ساخت هر سازه به صورت منحصر بفرد است . دلیل این موضوع رسیدن به طرح های بهینه ( نه گران و نه ارزان) و مناسب با بازار رقابتی فروش در منطقه مورد نظر می باشد . با توجه به ناچیز بودن هزینه طراحی نما در پروسه ساخت و اجرای نما ، پر واضح است که می توان با صرف هزینه درست و زمان مناسب ، از عدم تطابق نمای تمام شده با معیار های فروش در منطقه مورد نظر ، جلوگیری نمود . از این روست که دفتر راستا اولویت خود را در ابتدای پروسه طراحی ، بررسی وضعیت ساختمان های موجود و رقبای فروش در منطقه ، می داند .

واقعیت دیگری که در طراحی نما می توان به آن اشاره کرد ، تاثیر انتخاب متریال های مختلف و منبع تهیه آن ها بر قیمت تمام شده نما است . به طور شک صرف هزینه درست در هزینه طراحی نمای ساختمان و انتخاب مشاور با تجربه ، می تواند از لحاظ مالی ، صرفه زیادی به همراه داشته باشد .

از مسائل دیگری که تاثیر مستقیم بر هزینه تمام شده نما دارد ، ارائه روش های اجرایی مناسب برای طراحی نما انجام شده است . قطعا انتخاب طراح و مشاور درست و صرف هزینه طراحی نما مناسب ، صرفه جویی های زیادی از این بابت به وجود خواهد آورد .

خب در اینجا می پردازیم به بحث شیرین هزینه طراحی نما ساختمان .اولین سوال در پروسه طراحی نما : طراحی نما متری چند ؟

قطعا عوامل زیادی در قیمت طراحی نما تاثیر گذار است .در زیر به بررسی بعضی از این موارد می پردازیم.

سبک طراحی نما

در ابتدا سبک طراحی نما می تونه تاثیر زیادی رو روی هزینه طراحی نمای ساختمان داشته باشه . قطعا طراحی نمای کلاسیک مثل پروژه ساختمان تجاری اداری آصف، جزییات خیلی بیشتری نسبت به طراحی نمای مدرن مثل طراحی نما ساختمان اداری پل رومی خواهد داشت . به همین دلیل هستش که هزینه طراحی نما در پروژه‌های کلاسیک به نسبت بالاتر از پروژه های مدرن هستش .

متراژ طراحی نما

همانند دیگر آیتم های طراحی معماری ، در طراحی نما نیز هرچه متراژ سطح نما بیشتر باشد ؛ قیمت بر اساس متر مربع نما ، پایین تر خواهد بود . این نکته نیز قابل اشاره هستش که هزینه طراحی نمای ساختمان بر اساس قیمت مترمربع سطح کار هستش ، یعنی بر ساختمان ضربدر ارتفاع .

جزییات درخواست شده بابت طراحی نما

پروسه طراحی نما رو میشه به چند بخش تقسیم بندی که درخواست هرکدام از این آیتم ها ، قطعا روی هزینه طراحی نمای ساختمان تاثیر می‌زاره . طراحی فاز یک نما ، طراحی سه بعدی نما ، تاییدیه کمیته نما ، نقشه اجرایی سنگ و آجر و سرامیک در نما ، نقشه اجرایی آهنکشی و حجم سازی ها ، نقشه اجرایی نورپردازی نما و در آخر لیستوفر مصرفی مصالح نما و در صورت وجود ، جزییات شمش ها و ابزار های نمای کلاسیک ، همه از آیتم های موجود در طراحی نما هستند . هر چقدر پکیج طراحی نما کامل تر باشه ؛ طبیعتاً هزینه طراحی نمای ساختمان نیز بالاتر خواهد بود .

نتیجه گیری از بحث هزینه طراحی نمای ساختمان

با توجه به معیار های ذکر شده در خصوص قیمت طراحی نمای ساختمان ، نمی توان عدد ثابتی را برای هزینه طراحی نما اعلام کرد . اما با توجه به بررسی پروژه های انجام شده توسط دفتر راستا ، رنج قیمتی برای انجام طراحی نما به این شرح است . هزینه طراحی نمای ساختمان به صورت پکیج کامل (تمامی موارد ذکر شده در بالا) بر اساس مترمربع سطح کار بین ۴٠٠٠٠ تومان تا ٨٠٠٠٠ تومان میگی باشد .

دفتر راستا با افتخار در خدمت مشتریان عزیز بوده تا با بررسی ساختمان موجود و ارائه مشاوره در زمینه طراحی نمای ساختمان و نیز هزینه طراحی نمای ساختمان ، به سوی بهینه سازی قیمت تمام شده نمای ساختمان در کنار حفظ زیبایی مورد انتظار ، قدمی مثبت بردارد .

برای اطلاع و استعلام دقیق قیمت و همچنین بررسی شرایط پرداخت ، کارشناسان دفتر راستا از طریق تماس تلفنی با شماره شرکت و یا ارتباط واتساپی با شماره ۰۹۱۲۴۰۰۰۹۴۰ ، در خدمت شما می باشند .