اهمیت طراحی خانه غیر از فراهم آوردن سرپناه برای ساکنان در به وجود آوردن محیطی آرام و دلپذیر برای زندگی است. در میان سبک‌های مختلفی که برای طراحی خانه وجود دارد، امروزه خانه و ویلای مدرن مقبولیت و محبوبیت بسیاری یافته است به همین دلیل در مطلب امروز راستا قصد داریم به نکات اصلی طراحی یک ویلای مدرن بپردازیم و شما را با قواعد مهم آن بیشتر آشنا کنیم.

در طراحی ویلای مدرن باید دقت کنید که طرح‌ها ساده، واضح و قابل تشخیص باشند. به این معنی که در این نوع طراحی معمولا از اشکال و احجام پایه مانند مربع و مکعب استفاده می‌شود.


برای اطمینان از اینکه طراحی ویلای شما به خوبی انجام شده است باید از رنگ‌ها و متریال درست استفاده کنید و خطوط صاف و بدون ابهامی داشته باشید.

سبک مدرن در طراحی خود شامل چندین گونه متفاوت و مختلف است اما در تمامی آن‌ها چند اصل مشترک است که در مطلب امروز راستا قصد داریم این اصول پایه‌ای را که می‌توانید در طراحی ویلای مدرن خود به کار برید تشریح کنیم. این مطلب را از دست ندهید.

طراحی ویلای مدرن


1- طرح کلی ویلا


اولین اصلی که در طراحی ویلای مدرن باید به یاد داشته باشید توجه به عملکرد است. عملکرد در سبک مدرن حرف اول را می‌زند و شالوده و بنیان طراحی‌های مدرن است. در این سبک مینی‌مالیسم و تکنولوژی نقش اساسی دارند و در واقع استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت و ساز مانند به کار بردن اسکلت بتنی، اسکلت فلزی و همچنین پنجره‌های سرتاسری از ویژگی‌های اصلی طراحی مدرن است.


2- عملکرد در طراحی ویلای مدرن


همانطور که اشاره شد عملکرد نقش بسیار مهمی در طراحی ویلای مدرن و اصولا هر نوع طراحی مدرن ایفا می‌کند. به همین دلیل پیش از شروع طراحی باید مشخص کنید که دقیقا به چه نوع فضاهایی نیاز دارید و بر اساس آن به پیش روید. زیبایی و فرم ساختمان در طراحی مدرن درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد.

زمانی می‌توان طراحی ویلای مدرن را موفق دانست که همه فضاها به خوبی با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد و بر اساس سبک زندگی و سلیقه آن‌ها طراحی شده باشد.

در طراحی ویلای مدرن همه چیز باید کاربردی و عملکردی باشد.

طراحی ویلای مدرن


3- انتخاب صحیح رنگ‌ها


در طراحی‌های مدرن و در اینجا به طور خاص در طراحی ویلای مدرن معمولا از رنگ‌ها به صورت ترکیبی از رنگ‌های خنثی و رنگ‌های غنی و روشن استفاده می‌شود.

البته شما بنا به سلیقه خود می‌توانید رنگ‌ها را انتخاب نمایید اما باید دقت کنید که رنگ‌ها در ترکیب با هم به خوبی قرار گیرند و تعادل بصری ایجاد شود.

برخی از رنگ‌هایی که بیشتر در طراحی‌های مدرن استفاده می‌شوند و شما نیز در طراحی ویلای مدرن خود می‌توانید از آن‌ها بهره گیرید عبارتند از: سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، ذغالی، کرم، قرمز آلبالویی، نارنجی، قهوه‌ای و بسیاری رنگ‌های دیگر.


4- طراحی پنجره‌های ویلا


در بیشتر طراحی‌های مدرن شاهد استفاده از سطوح وسیع شیشه در نمای ساختمان هستیم. شما نیز در طراحی ویلای مدرن خود می‌توانید از پنجره‌های سرتاسری و بزرگ استفاده کنید.

این نوع طراحی علاوه بر تامین نور فضاهای داخلی ظاهر مدرنی به ویلای شما خواهند داد.

به یاد داشته باشید که در مشخص کردن محل قرارگیری پنجره‌ها به جهت نور مناسب و نوع استفاده از فضا حتما توجه کنید.


5- نورپردازی ویلای مدرن


در طراحی ویلای مدرن نورپردازی بنا بسیار مهم است، چرا که احتمالا بسیاری از غروب‌ها و شب‌هایتان را به همراه خانواده در محوطه خواهید گذراند و از هوای تازه و محوطه‌سازی ویلا لذت خواهید برد.

استفاده از انواع چراغ‌ها، شامل چراغ‌های سقفی و دیواری، نورهای نقطه‌ای و همچنین نورپردازی کف در یک ویلای مدرن به شدت توصیه می‌شود.

طراحی ویلای مدرن