زمانی که صحبت از بازسازی آشپزخانه به میان می‌آید معمولا همه به چگونگی سازماندهی فضا و چینش مبلمان و وسایل فکر می‌کنند که اشتباه هم نیست. بخش عمده کار طراحی یا بازسازی آشپزخانه به چینش درست وسایل و حداکثر بهره‌برداری از فضا مربوط می‌شود.

اگر در این روزهای پایانی سال قصد دارید که تغییراتی در آشپزخانه خود ایجاد نمایید و دکوراسیون آن را بهتر نمایید مطلب امروز راستا را از دست ندهید. در مطلب امروز راستا به گام‌های مهم و اساسی بازسازی آشپزخانه خواهیم پرداخت که به شما در طی کردن مسیر درست بازسازی کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید.


1- آشپزخانه رویایی خود را در ذهن داشته باشید.


ممکن است در ابتدای کار بازسازی آشپزخانه مطمئن نباشید که از کجا باید شروع کنید، به همین دلیل بهتر است پیش از شروع بازسازی، ابتدا تصاویری از آشپزخانه‌های محبوب خود گردآوری کرده و عناصر مهم هر یک را یادداشت نمایید.

همچنین وسایل و لوازم مورد نیاز آشپزخانه رویایی خود را نیز فهرست کنید. به کمک این تصاویر و یادداشت‌ها می‌توانید تصویری کلی از انتظار خود از بازسازی آشپزخانه داشته باشید و بر آن اساس پیش بروید.

نکته‌ای که باید در ذهن داشته باشید این است که در مورد یادداشت‌ها و فهرست‌ها منعطف باشید، به این معنی که اگر امکان خرید و تهیه یکی از وسایل فراهم نیست به سراغ موارد مشابه آن بروید یا با وسیله دیگری آن را جایگزین نمایید.

بازسازی آشپزخانه


2- هزینه‌ها را محاسبه کنید.


پیش از آغاز کار بازسازی آشپزخانه باید بدانید که چه مقدار بودجه برای آن در نظر گرفته‌اید و حدود هزینه‌ها را نیز محاسبه کنید.

به این ترتیب تا پایان کار بازسازی آشپزخانه به مشکل مالی بر نخواهید خورد.


3- پلان آشپزخانه را باز طراحی کنید.


اگر آشپزخانه شما طراحی مناسبی ندارد و دسترسی‌ها و سیرکولاسیون به راحتی انجام نمی‌شود، شاید بهتر باشد پلان آن را مجددا طراحی کنید. برای این کار می‌توانید به یک معمار یا طراح حرفه‌ای مراجعه نمایید.

موضوعی که در این گام اهمیت دارد این است که طراحی پلان و مشخص کردن محل قرارگیری وسایل باید پیش از خرید لوازم و کابینت‌ها صورت گیرد.

در هنگام طراحی پلان آشپزخانه و مشخص کردن محل قرار گرفتن وسایل مختلف به نیازهای خانواده خود فکر کنید و بر آن اساس کار طراحی را پیش ببرید.




4- پوشش کف و دیوارهای آشپزخانه را هوشمندانه انتخاب کنید.


پس از اتمام کار طراحی پلان می‌توانید به مرحله بعدی، که همان انتخاب و خرید پوشش کف و دیوارها است، بروید. در هنگام انتخاب کاشی‌ها یا سرامیک‌ها به ترکیب مناسب متریال‌ها و رنگ‌ها توجه داشته باشید.

موضوع اساسی و مهمی که در هنگام انتخاب پوشش کف و دیوارهای آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید مقاوم بودن آن‌ها در برابر حرارت و رطوبت است.

در مرحله انتخاب و خرید کاشی‌ها و سرامیک‌های آشپزخانه سعی کنید که از بودجه مشخص شده تبعیت کنید.




5- مرحله پایانی بازسازی آشپزخانه : خرید وسایل و لوازم مناسب


آخرین گام بازسازی آشپزخانه خرید کابینت‌ها، یخچال، اجاق گاز، سینک ظرفشویی و سایر لوازم و وسایل مورد نیاز می‌باشد.

در هنگام خرید وسایل آشپزخانه حتما به ابعاد و اندازه آن‌ها توجه داشته باشید و اندازه‌ درست را بر اساس پلان آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

بازسازی آشپزخانه